• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۷/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 345
  • کد خبر : ۲۰۸۴
مراسم شب شیدایی با شهدا گرامیداشت شهید اروجعلی شكری

مراسم شب شیدایی با شهدا گرامیداشت شهید اروجعلی شکری با حضور قشرهای مختلف مردم نیروهای نظامی وانتظامی وخانواده های معظم شهدا در گلزار شهدا لالجین برگزار شد.

 

در این مراسم رئیس مطالعات راهبری ارتش جمهوری اسلامی  در سخنانی با اشاره به قیام امام حسین (ع) وشهدا کربلا گفت: در جریان حماسه کربلا یاران حضرت برای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند و کسانی که می خواهند همانند یاران امام حسین(ع) در رکاب امام زمان(عج) باشند باید مکتب عاشورا را الگوی خود قرار دهند.

 

امیر سرتیپ پوردستان افزود: شهدا ما نیز با لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی(امام خمینی(ره) والگو قرار دادند شهدا کربلا با صادقانه، مخلصانه ، شجاعانه وعاشقانه شیرین ترین هستیشون که همان جانشان باشد در طیق اخلاص گذاشتند وتقدیم انقلاب، اسلام ووطن کردند.

 

وی با بیان اینکه شهدا درپیروزی جنگ تحمیلی وتثبیت پایه های نظام وانقلاب نقش تاثیر گذاری داشتند گفت: اکنون پرچم شهدا در دست جوانان است وجوانان امروز ما باید با بصیرت دشمنان داخلی وخارجی را به خوبی بشناسند.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به حمله رژیم بعثی به مرزهای ایران گفت: صدام به پیشتیبانی امریکا وشوروی سابق وکشورهای عرب منطقه وبا تمام امکانات وتجهیزات مدرن با 12 لشکر و45 تیپ مرزهای ما را مورد تجاوز قرار دادو گروه های ضد انقلاب در غرب وگروه های تروریستی نیز همچون منافقین در داخل کشور دست به ترور مردم می زدند.ولی مردم ما با توجه به آن شرایط به ندای خمینی لبیک گفتند وپیروجوان، زن مرد به سوی جبهه ها شتانفتند که شهدا ما جلوتر از همه بودند.

 

 وی با اشاره به حمله امریکا به عراق وافغانستان گفت: طبق تحقیقات واسناد موجود، هدف آمریکایی ها از حمله به عراق وافغانستان اصلا این دو کشور نبودند بلکه هدف اصلی حمله به ایران بود.

 

امیر سرتیپ پوردستان با تاکید بر دفاعی بودن دکترین نظامی ایران گفت: کارشناسان نظامی پس از تحلیل توانمندی های دشمن متناسب با آنها ظرفیت های دفاعی را تعریف می کنند.

 

 وی با اشاره به نقشه ها وبرنامه های کنونی دشمنان افزود:امروز توطئه های امریکا علیه ایران اسلامی به شیوه های مختلف ادامه دارد که نمونه بارز آن ایجاد گروه های تکفیری در منطقه جنگ بیوتروریسم وجنگ اقتصادی است.

 

وی با اشاره به مسائل اقتصادی گفت: جنگ اقتصادی یکی از راهبردی دشمن است وآمریکایی ها دوره های مختلف تحریم ها اقتصادی شدیدی علیه ایران وضع کردند.

 

پور دستان گفت:باید بدانیم که را سعادت تبعیت از رهبری وحفظ وحدت وانسجام است ونباید ذره ای از این موضوع دوری کنیم.

 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت:نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می برند وتمام اتفاقات در پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه توسط نیروهای مسلح ایران رصد وتحلیل می شود.

 

شهردار لالجین نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمان ومدعوین گوشه های از زندگی نامه شهید اروجعلی شکری را قرائت کردند.

 

 مهندس محبی گفت:  در دوران دفاع مقدس مردم لالجین با حضور در دفاع از وطن،اسلام و قران 110شهید 60جانباز سرافراز و15 ازاده تقدیم نظام اسلامی کرده اند

 

همچنین قبور شهدا لالجین نیز توسط حاضرین در مراسم به ویژه امیر سرتیپ پوردستان غبار روبی وعطر افشانی شد.

 

لازم به ذکر است اروجعلی شکری در تاریخ 10 فروردین 1342 در لالجین دیده به جهان گشود.ودر سال 61 درمنطقه عملیاتی غرب کشور (کردستان) محور عملیات سقز – دیواندره به پایگاه یازی بلاغی در درگیر با ضد انقلاب (گروه کومله) در حالیکه حامل کد مهمی بود. مورد اصابت گلوله قرار گرفت وبرای این که کد به دست مزدوران نیفتد آن را بلعید وگروهک کومله برای بدست آوردن رمز ، بدنش را مثله مثله کردند.

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0